ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ ΓΙΟΥΝΑΙΤΕΝΤ.

2014-08-27 15:26

Η Μαν. Γιουνάιτεντ, κυρίαρχος των τοπικών ποδοσφαιρικών χορηγιών

Global Sports BusinessΤρίτη, 26 Αυγούστου 2014 19:28

Η Μαν. Γιουνάιτεντ, κυρίαρχος των τοπικών ποδοσφαιρικών χορηγιών
 

Η εταιρεία ανάλυσης αθλητικού μάρκετινγκ Repucom έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της μελέτης της για τις ποδοσφαιρικές χορηγίες, που απευθύνονται σε συγκεκριμένες τοπικές αγορές και στις οποίες την πρωτιά κατέχει η Μαν. Γιουνάιτεντ.

Όσο περισσότερο μπαίνει το μάρκετινγκ στην ζωή των ποδοσφαιρικών ομάδων, τόσο πιο πολλοί χορηγοί θέλουν να συνδέσουν το όνομα τους με τις δημοφιλέστερες εξ αυτών. Όμως όπως είναι κατανοητό, δεν μπορεί μία ομάδα να έχει ταυτόχρονα δύο ή περισσότερους χορηγούς από τον ίδιο επιχειρηματικό τομέα (π.χ. δύο εταιρείες αναψυκτικών). Για να δοθεί λύση σε αυτό τον περιορισμό, οι ομάδες ξεκίνησαν τις τοπικές χορηγίες.Δηλαδή, η χορηγική συμφωνία ισχύει για μία συγκεκριμένη αγορά είτε αυτό σημαίνει μία χώρα, είτε μία περιοχή, είτε ακόμα και μία ήπειρο.

Η συγκεκριμένη τάση ακολουθείται από όλο και περισσότερες ομάδες και η Repucom αποφάσισε να την μελετήσει. Έτσι ανέλυσε 84 τέτοιου είδους συμβόλαια που υπογράφηκαν από τους 20 ισχυρότερους ευρωπαϊκούς συλλόγους την περίοδο2013/14. Σύμφωνα με τη Repucom, ο τζίρος αυτών των deal φτάνει τα 54 εκ. ευρώ.Απόλυτος κυρίαρχος αυτής της πρακτικής είναι η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, που λόγω της τεράστιας εμπορικότητάς της σε όλη την υφήλιο σύναψε 38 τοπικές χορηγικές συμφωνίες, βάζοντας στα ταμεία της 32 εκ. ευρώ!

Το παράδειγμα των «Κόκκινων» Διαβόλων ακολουθούν και οι υπόλοιποι «γίγαντες» της Πρέμιερ Λιγκ, με αποτέλεσμα τέσσερις αγγλικές ομάδες να βρίσκονται ανάμεσα στις πέντε με τις περισσότερες τοπικές χορηγίες. Τα 38 συμβόλαια της Γιουνάιτεντακολουθούν η Τσέλσι με 13, η Μπαρτσελόνα με 11, η Άρσεναλ με 8 και η συμπολίτισσαΣίτι με 6

Ασία, η «γη της επαγγελίας»!

Η ασιατική ήπειρος έχει αναδειχθεί στην αγαπημένη των στελεχών των μεγάλων ομάδων αφού εκεί βρίσκονται εκατομμύρια φανατικοί οπαδοί που σκορπούν παρά πολλά χρήματα για ότι έχει να κάνει με το ποδόσφαιρο. Αυτό προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι εταιρείες, που προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μέσω ποδοσφαιρικών χορηγιών. Από τις 84 τοπικές συμφωνίες που μελέτησαν οι ερευνητές της Repucom, οι 47 έχουν να κάνουν με την αγορά της Ασίας. Δεύτερη έρχεται η Ευρώπη με 15, τρίτη η Αφρική με 10 και τέταρτη η Αμερική με 4. Σε επίπεδο χώρας, στην κορυφή βρίσκουμε την Ταϊλάνδη με 17 συμφωνίες.

Τέλος, όσον αφορά το είδος της επιχείρησης-χορηγού, οι περισσότερες ανήκουν στονοικονομικό τομέα (20). Ακολουθούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών (16) και οι εταιρείες φαγητού-ποτού (11)

 

ΠΗΓΗ : https://www.sportandbusiness.gr/