ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΣΕ ΧΟΡΗΓΙΕΣ.

2014-10-04 19:54

Έρευνα IMR: Στα 1,3 δισ. ευρώ οι χορηγίες στις 6 κορυφαίες λίγκες - Στη Μαν. Γιουνάιτεντ το 11%

Global Sports BusinessΠαρασκευή, 03 Οκτωβρίου 2014 18:54

Έρευνα IMR: Στα 1,3 δισ. ευρώ οι χορηγίες στις 6 κορυφαίες λίγκες - Στη Μαν. Γιουνάιτεντ το 11%
 

Η εταιρεία αθλητικού μάρκετινγκ IMR εξέδωσε τα αποτελέσματα μελέτης, για τις χορηγικές συμφωνίες στα έξι κορυφαία ευρωπαϊκά ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα. Σημαντικότερο συμπέρασμα, πως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι η εμπορικότερη ομάδα, συγκεντρώνοντας το 11% του τζίρου, που φτάνει τα 1,3 δισ. ευρώ!

Τα στελέχη της IMR ανέλυσαν τα 1.179 χορηγικά deal των ομάδων της Πρέμιερ Λιγκ, της Πριμέρα, της Μπουντεσλίγκα, της Σέριε Α, της γαλλικής Ligue 1 και της ολλανδικής Eredivisie. Τα έσοδα των «Κόκκινων Διάβολων», για τη σεζόν 2014-15,  υπολογίστηκαν σε 146 εκατ. ευρώ την στιγμή που η δεύτερη στη λίστα Μπαρτσελόνα κερδίζει 107 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο πρωταθλημάτων, όπως αναμενόταν, στην κορυφή βρίσκουμε το αγγλικό πρωτάθλημα, στις ομάδες του οποίου καταλήγουν 460 εκατ. ευρώ. Η έρευνα επιβεβαιώνει πως η εμπορικότητα της Μπουντεσλίγκα έχει ανέβει κατακόρυφα. Το γερμανικό πρωτάθλημα έχει ανέβει στη δεύτερη θέση με χορηγίες αξίας 313 εκατ. ευρώ. Η Ισπανική Λίγκα έρχεται τρίτη με 233 εκατ. ευρώ.

Το άτυπο βραβείο της ομάδας με την μεγαλύτερη αύξηση σε χορηγικά έσοδα καταλήγει στην Παρί Σεν Ζερμέν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αλματώδους εξέλιξης είναι η συμφωνία της με την αεροπορική Emirates για διαφήμιση στην αγωνιστική φανέλα. Το2012 το συμβόλαιο προέβλεπε 4,9 εκατ. ευρώ ετησίωςενώ τώρα έχει φτάσει στα 24,7 εκατ. ευρώ.

Ο αραβικός αεροπορικός κολοσσός είναι η εταιρεία με την μεγαλύτερη συνεισφορά στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο. Οι χορηγίες της σε συλλόγους όπως η Άρσεναλ, η Παρί, η Ρεάλ Μαδρίτης, η Μίλαν και το Αμβούργο της κοστίζουν συνολικά 127 εκατ. ευρώ.

 

Όπως αναφέρεται στην περίληψη της αναφοράς της IMR (το πλήρες κείμενο διατίθεται σε ανθρώπους της αγοράς έναντι 500 ευρώ) τα σημαντικότερα ευρήματα της μελέτης ήταν:

•    Τεράστιες ανομοιότητες ανάμεσα στις πολύ εμπορικές ομάδες και τις υπόλοιπες
•    Οι συμφωνίες για χορηγίες στη φανέλα των γαλλικών ομάδων εκτινάχτηκαν κατά 92%
•    Υπανάπτυξη της αγοράς σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία 
•    Οι χορηγικές επιδόσεις των Τσέλσι και Λίβερπουλ είναι μικρότερες από όσα θα έπρεπε
•    Οι Γερμανικές εταιρείες είναι αυτές που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στην «Γηραιά Ήπειρο»
•    Γερμανικό και ολλανδικό πρωτάθλημα έχουν τους «καλύτερους» χορηγούς
•    Οι χορηγίες παίζουν ρόλο κλειδί στις οικονομικές ανισότητες ανάμεσα στις ομάδας.

 

ΠΗΓΗ : https://www.sportandbusiness.gr/