ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΜΙΕΡ ΛΙΓΚ ΣΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.

2015-08-10 10:28

Πρέμιερ Λιγκ, η Μέκκα του αθλητικού μάρκετινγκ!

Marketing SportsΠαρασκευή, 07 Αυγούστου 2015 16:32

Πρέμιερ Λιγκ, η Μέκκα του αθλητικού μάρκετινγκ!
 

Η Πρέμιερ Λιγκ ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο και για μία ακόμα χρονιά υπόσχεται να μας προσφέρει μεγάλες αθλητικές συγκινήσεις! Το για πολλούς καλύτερο πρωτάθλημα του κόσμου, πέρα από θεαματικό, αποτελεί και την Μέκκα του αθλητικού μάρκετινγκ στην Ευρώπη, με τα ποσά που επενδύονται να ζαλίζουν!

Και αυτό γιατί έχει όλα τα συστατικά που χρειάζονται: κορυφαίες ομάδες, κορυφαίους παίκτες, έναν λαό που ζει και αναπνέει για την Κυριακή στο γήπεδο και φυσικά μια εκπληκτική διοργανώτρια αρχή, που διαχειρίζεται με μαεστρία όλες τις εμπορικές συμφωνίες που κλείνει με εταιρείες-κολοσσούς.

Χαρακτηριστικά είναι τα ποσά που υπάρχουν στα αποθεματικά και διανέμονται στις ομάδες που συμμετέχουν. Για παράδειγμα, η ομάδα που προβιβάστηκε στην πρώτη κατηγορία φέτος, μέσω των μπαράζ, η Νόριτς, έλαβε το αδιανόητο ποσό των 120 εκατ. ευρώ! Αυτό το στοιχείο και μόνο αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οι ομάδες της Πρέμιερ Λιγκ είναι ιδιαίτερα αγαπητές και προφανώς δεν εννοούμε εντός του Νησιού. Είναι πλέον αντιληπτό πως πολλές πρωτοκλασάτες ομάδες ταξιδεύουν χιλιάδες χιλιόμετρα προκειμένου να βρεθούν σε χώρες (και κατά επέκταση σε αγορές) που παλαιότερα δεν είχαν καν στο πρόγραμμά τους.

Για παράδειγμα, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η Τσέλσι και η Τότεναμ βρέθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες αυτή τη περίοδο, η Άρσεναλ στην Σιγκαπούρη, μαζί με Έβερτον και Στόουκ Σίτι, η Μάντσεστερ Σίτι επισκέφθηκε Αυστραλία και Βιετνάμ, ενώ τις περισσότερες στάσεις έκανε η ιστορική Λίβερπουλ σε Αυστραλία, Μαλαισία και Ταϋλάνδη.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το αθλητικό μάρκετινγκ έχει γίνει κομμάτι ζωτικής σημασίας των επαγγελματικών ομάδων, η παρουσία τους σε μεγάλες και ισχυρές αγορές, όπως αυτές της Ασίας, ενισχύει την εικόνα τους μετατρέποντάς τες σε παγκόσμια σύμβολα. Επιπλέον, αυξάνει τα έσοδα, μέσω των χιλιάδων εισιτηρίων που πωλούνται στα στάδια των χωρών αυτών. 

Ο ακρογωνιαίος λίθος της διαχείρισης που γίνεται στο Βρετανικό ποδόσφαιρο τα τελευταία χρόνια είναι φυσικά τα τηλεοπτικά δικαιώματά του. Η χρονιά που ξεκινά θα είναι και η τελευταία της ισχύουσας συμφωνίας, με την επόμενη να είναι ακόμα μεγαλύτερη. Το εξωφρενικό ποσό των 5 δις ευρώ λιρών θα είναι η οικονομική συμφωνία με τους τηλεοπτικούς φορείς Sky και BT και το νούμερο αυτό δείχνει γιατί το ποδόσφαιρο είναι το νούμερο ένα θέαμα στην Αγγλία!

Και επειδή είπαμε πως χωρίς τις εμπορικές συμφωνίες τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο στον επαγγελματικό αθλητισμό, ήδη οι ομάδες ξοδεύουν πακτωλό χρημάτων, προκειμένου να πάρουν τους καλύτερους και να παρουσιαστούν αντάξιες του ονόματος της Πρέμιερ Λιγκ! Ίσως η χαρακτηριστικότερη περίπτωση, όπου τα χρήματα από τηλεοπτικά δικαιώματα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην αγωνιστική εικόνα ενός συλλόγου. Για του λόγου το αληθές, δείτε σε νούμερα τα χρήματα που έχουν ξοδέψει οι ομάδες του Νησιού για μεταγραφές και πόσα έβαλαν στα ταμεία τους, από ανάλογες πωλήσεις. Οι μέχρι στιγμής 228 μεταγραφές απέφεραν το ποσό των 740 εκατ. ευρώ, ενώ οι αντίστοιχες 290 πωλήσεις το ποσό 476 εκατ. ευρώ!

Αυτή θα είναι η τελευταία χρονιά όπου η Πρέμιερ Λιγκ θα έχει στο τίτλο της το όνομα της Barclays, μετά από 15 χρόνια συμβίωσης. Αυτό θα κοστίσει ετησίως 40 εκατ. λίρες στην Ομοσπονδία, που προτιμά να έχει ένα ''καθαρό'' όνομα, στα πρότυπα του αμερικάνικου NBA. Και μπορεί τα 40 εκατ. να είναι πολλά, οι ιθύνοντες όμως έχουν την πολυτέλεια αυτή, χάρη στα δισεκατομμύρια των τηλεοπτικών, αποσκοπώντας στην μελλοντική καλύτερη διαχείριση του brand name του πρωταθλήματος!

Μην ξεχνάμε πως και οι ίδιες οι ομάδες έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την οικονομική γιγάντωση της Πρέμιερ Λιγκ. Και είναι πολύ λογικό, μιας και τα κομμάτια που συμπληρώνουν το παζλ ενός πρωταθλήματος, φέρνουν και αυτά λεφτά, άμεσα στα ταμεία τους και έμμεσα στην διοργάνωση.

Την φετινή σεζόν υπολογίζεται πως οι χορηγικές συμφωνίες των αγγλικών ομάδωνυπολογίζονται σε 200 εκατ. λίρες! Πρωταθλήτρια σε αυτό το τομέα η Μάντσετσερ Γιουνάιτεντ, με τα 47 εκατ. λίρες που κερδίζει μόνο από την χορηγία φανέλας που έχει με την αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία Chevrolet! Μην ξεχνάμε πως φέτος ξεκινά και η 10ετής συμφωνία με την Adidas, αξίας 750 εκατ. λιρών, κάτι που σημαίνει πως άλλα 75 εκατ. θα μπαίνουν στα ταμεία της κάθε σεζόν!

Λίγο πίσω ακολουθεί η Τσέλσι με τα 40 εκατ. Λιρών ετησίως, τα οποία δίνει η εταιρεία ελαστικών Yokohama, προκειμένου το λογότυπό της να κοσμεί την φανέλα της πρωταθλήτριας Αγγλίας! 

Γίνεται κατανοητό πως η Πρέμιερ Λιγκ έχει περάσει σε άλλο επίπεδο και θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα για τα υπόλοιπα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα. Πολλοί υποστηρίζουν πως δεν είναι το καλύτερο πρωτάθλημα στον κόσμο, μιας και ομάδες όπως Μπαρτσελόνα ή Ρεάλ Μαδρίτης δεν υπάρχουν στο Νησί, με τα ποσά όμως που αναφέραμε, ποιος μπορεί να αμφισβητήσει την ξεκάθαρη ανωτερότητα της Πρέμιερ Λιγκ; Ουδείς..

 

ΠΗΓΗ : https://www.sportandbusiness.gr/